Buscar este blog

lunes, 13 de mayo de 2024

L’IES La Mola visita Pulsano (Tarento) en un Erasmus +. Jose Antonio (Hª) y Josefina (inglés).


De tornada en La Mola, el professorat (Jose i Josefina) rememoren el viatge Erasmus + realitzat a Pulsano, un poble a 20 km de Tarento, al sud d’Italia. Ha estat una visita de cinc dies (del 6 al 10 de maig) al centre I.P.S.S.E.O.A. MEDITERRANEO (Istituto Professionale di Stato Servizi per L’Enogastronomia e l’Ospitalità Alberghiera) on es prepara a l’alumnat per ser futurs professionals de la Restauració, la Hostaleria i el Turisme. Aquests estudis es basen en una formació tenint en compte i respectant l’ecologia i el medi ambient, la integració de persones amb diversitat funcional i evitant l’abandonament escolar. A més, van compartir la visita i estada amb el centre IES El Tablero de Córdova que anava acompanyat d’alumnat.

El professorat va ser rebut al centre per part de l’equip organitzador i l’alumnat del cicle de turisme.

Al llarg de la setmana, el professorat va treballar diferents aspectes:

En relació amb el medi ambient es van treballar el hàbits saludables per salvar el nostre planeta treballant la importància de les 7Rs (redisenyar, reduir, reutilitzar, reparar, renovar, recuperar i reciclar). Per allò, és va fer un mural-resum de l’activitat.  A més a més, el professorat va assistir a un tour marítim a Tarento, entre el mar Piccolo i el mar Mediterrani on van poder observar la diversitat marina del lloc.

Una altra activitat, va ser l’elaboració de plats tradicionals anti-desperdici, reutilitzant aliments sobrants per elaborar uns altres, com per exemple, truita d’espaguetis.

Pel que fa al tema de la inclusió educativa, el professorat va poder assistir a un taller de ceràmica per a alumnat amb diversitat funcional, on van poder comprobar l’habilitat de xiquets i xiquetes fent diferents objectes, escultures i figures que després venien en un xicotet mercat organitzat a l’efecte. Una activitat on l’alumnat gaudia alhora que millorava les seues habilitats manuals i la psicomotricitat fina.

Per evitar l’abandonament escolar, disposen d’estudis de vesprada per a adults (18-78 anys) amb els mateixos cicles.

A nivell de multilingüisme, es va preparar una activitat en anglés, francés i castellà per tal de completar uns murals amb vocabulari i expressions que l’alumnat italià estava estudiant. També es va realitzar una connexió online entre els dos centres per tal de practicar l’anglés i l’italià utilitzant una serie de preguntes establides.

A nivell cultural també es van organitzar diferents activitats. En primer lloc, l’alumnat del cicle de turisme del centre italià va preparar un tour turistic en anglés sobre el barri antic de Tarento fent de guies turistics, alhora que practicaven l’idioma universal. En segon lloc, també van visitar el museu arqueològic (MARTA) de Tarento, on una guía els va mostrar l’origen de la ciutat i la seua història com a colonia espartana.

L’última vesprada, es va realitzar una demostració pràctica de les habilitats del cicle de cuina i d’hostaleria de l’escola d’adults, organitzant i duent a terme un acte d’acomiadament dels dos centres visitants.    

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Inteligencia emocional para la resolución de conflictos y prevención del acoso escolar en Berlín: Una oportunidad de aprendizaje superación personal.

Durante la primera semana de mayo de 2024 se abrió un paréntesis en el curso escolar que me ofreció una experiencia de aprendizaje y crecimi...